
22 octombrie 2024
Expert Financiar | Direcția Instituții Financiare și Relații Externe
Căutăm un Expert Financiar responsabil de gestionarea relațiilor cu instituțiile financiare și băncile corespondente, la nivel național și internațional. Principalele atribuții includ negocierea și administrarea acordurilor de împrumut și conturi corespondente, precum și monitorizarea respectării clauzelor contractuale.
În acest rol vei avea următoarele sarcini:
- Vei asigura stabilirea, gestionarea și dezvoltarea relațiilor de colaborare cu bănci și instituții financiare locale și internaționale, facilitând tranzacțiile transfrontaliere și finanțarea comercială;
- Vei participa la negocierea acordurilor de împrumut, liniilor de credit și gestionarea conturilor corespondente;
- Vei asigura conformitatea cu politicile de risc operațional, cu procedurile de cunoaștere a clientului și cele de prevenire și combatere a spălării banilor și finanțării terorismului (KYC/AML);
- Vei monitoriza, analiza, evalua solvabilitatea și activitatea băncilor corespondente prin revizuirea periodică a situațiilor financiare, operațiunilor prin cont și tarifelor; vei pregăti documentația necesară pentru stabilirea categoriei de risc și a limitelor de contraparte;
- Vei monitoriza clauzele contractuale financiare și non-financiare stipulate în acordurile de împrumut, vei identifica și prognoza eventualele neconformități și vei escalada situațiile pentru remediere;
- Vei întocmi rapoarte către instituțiile financiare în conformitate cu cerințele acordurilor de împrumut;
- Vei ține evidența datoriei băncii și vei asigura efectuarea plăților conform termenilor acordurilor de împrumut;
- Vei asigura respectarea completă a sistemelor de control implementate și vei propune noi măsuri sau modificări ale celor existente pentru minimizarea riscurilor de pierderi pentru bancă;
- Vei oferi suport subunităților băncii pe aspecte ce țin de activitatea direcției.
Competențe și abilități care te fac potrivit/ potrivită pentru această funcție:
- Studii superioare sau master în științe economice;
- Abilități excelente de comunicare și negociere;
- Gestiunea corectă a informațiilor sensibile;
- Abilități bune de analiză, evaluare, sinteză și sistematizare a informației;
- Capacitatea de decizie și găsirea soluțiilor în blocaje;
- Cunoașterea fluentă a limbii române, engleze și ruse;
- Cunoașterea la nivel avansat a MS Excel, Word, Power Point.
În echipa maib vei beneficia de:
- Mediu de muncă profesionist, inovator, creator de tendințe în banking și nu doar, dar și oameni care te vor inspira în ritmul agile;
- Oficiu modern și amplasat ultracentral, cafea, zone de relaxare, sală de sport, bucătărie, terasă, etc;
- Tichete de masă;
- Credite imobiliare și alte servicii bancare în condiții preferențiale;
- Asigurare medicală privată sau abonament la sala de sport;
- Oportunități de dezvoltare profesională și personală, teambuildinguri;
- Gamă largă de reduceri la partenerii maib.
Funcția este localizată în: Chișinău
Expediază CV-ul la adresa resurseumane@maib.md, indicând funcția pentru care candidezi și hai să excelăm profesional împreună
*Vor fi invitate la interviu doar persoanele selectate. În funcție de caz, CV-ul tău ar putea fi analizat și pentru alte poziții vacante din cadrul maib.
Îți mulțumim pentru interes! Ne vom bucura să ne cunoaștem și să facem echipă comună în cadrul maib!
Despre maib:
Maib este cea mai mare bancă din Republica Moldova și liderul sectorului bancar din țară. Echipa maib este formată din peste 2400 de angajați, reprezentând puţin peste un sfert din angajaţii sectorului bancar din Moldova.
Stilul de lucru agile, programul flexibil/ hibrid, dress code-ul smart casual și adresarea la „per tu” sunt doar câteva dintre elementele culturii maib care ne diferențiază și pentru care angajații au îndrăgit maib ca brand de angajator.
În echipa maib te vei bucura de un mediu de lucru prietenos și provocator, vei crește în carieră și îți vei putea pune în evidență atuurile tale profesionale.
Te așteptăm în echipa maib!