Serviciul informare si comunicare cu mass-media - consultant principal

Ministerul Economiei și Infrastructurii
Oraș: Chișinău
Studii: Superioare
Experiența de munca: De la 2 pina la 5 ani
Salariu: Nespecificat
Program de muncă: Full-time
Scopul general al funcţiei: Asigurarea comunicării eficientă a Ministerului Economiei şi Infrastructurii cu
reprezentanţii societăţii civile şi cu mijloacele de informare în masă, în vederea informării operative, veridice şi
complete a societăţii.

Sarcini de bază:
1. Participarea la evenimentele sectoriale ale instituţiei şi întocmirea comunicatelor informative;
2. Asigurarea răspunsurilor la solicitările de acces de informaţie parvenite in cadrul Ministerului
Economiei şi Infrastructurii;
3. Monitorizarea impactului acţiunilor de comunicare a instituţiei şi subdiviziunilor;
4. Actualizarea paginii web a autorităţii privind activitatea conducerii şi instituţiei, în vederea asigurării
transparenţei în procesul decizional;
Condiţiile pentru ocuparea funcţiei publice vacante în cadrul Ministerului Economiei şi Infrastructurii:
Condiţii de bază:
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba de stat în limitele stabilite de lege;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform
certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe
speciale de sănătate;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă - specializare în jurnalistică, relaţii
publice, comunicare, filologie;
g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(l) lit.a) şi b) sau nu i-a
încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă
de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
j) nu are interdicţia de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de
constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate.

Experienţă: 2 ani experienţă profesională în domeniu;

Cunoştinţe:
• legislaţia privind accesul la informaţie, transparenţei în procesul decizional, Legea presei, Codul
Audiovizualului,
• cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivel C I;
• abilităţi de utilizare a computerului: MC Office, Excel, PowerPoint, Internet.

Abilităţi: - organizare, coordonare, lucru cu informaţia, comunicare eficientă, aplanare a situaţiei de conflict,
negociere, utilizarea mijloacelor tehnice de birou;

Atitudini/comportamente: responsabilitate, colegialitate, receptivitate faţă de idei noi, obiectivitate, loialitate,
tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs:
Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public
Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional;
Legea 133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
Legea nr.982/2000 privind accesul la informaţie;
Legea nr.271-XVI/2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice.

Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale
Legea nr. 136 /2017 cu privire la Guvern;
Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
Legea nr.98 /2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
Hotărârea Guvernului nr.595/2017 pentru aprobarea Structurii-tip a Regulamentului privind organizarea şi
funcţionarea ministerului;
Hotărârea Guvernului nr.386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea,
monitorizarea şi evaluarea documentelor de politici publice;
Hotărârea Guvernului nr.23/2019 cu privire la aprobarea Metodologiei de analiză a impactului în procesul de
fundamentare a proiectelor de acte normative;
Hotărârea Guvernului nr.690/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi
Infrastructurii;

Acte normative în domeniul de specialitate
Codul Audiovizualului al Republicii Moldova, nr. 174/2018;
Legea presei nr.243/1994;
Legea nr.982/2000 privind accesul la informaţie;
Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional;
hotărârea Guvernului nr. 1211/2010 cu privire la unitatea de informare şi comunicare cu mass-media a autorităţii
administraţiei publice centrale.

Persoanele interesate pot depune personal/prin nostă/nrin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:
• formularul de participare (anexa nr. 1 la prezentul anunţ);
• copia buletinului de identitate;
• copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională
şi/sau de specializare;
• documente ce atestă experienţa de muncă;
• cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor
penale. în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
• Documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar;

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este - 16 aprilie 2021, ora
16.00.

Adresa poştală a MEI - mun. Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, nr.l, Casa Guvernului, et.III. bir.361
MD2033

Persoana de contact:
Cociu Angela, telefon - 022 250-693, e-mail- angela.cociu@mei.gov.md
Aliona Dobrota, telefon - 022-250-680, e-mail - aliona.dobrota@mei.gov.md

Informaţia despre data si ora probei scrise si a interviului va fi plasată pe pagina web a Ministerului
Economiei şi Infrastructurii www.mei.gov.md. precum şi va fi adusă la cunoştinţa fiecărui candidat admis la
proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.
Telefon:
022-250-693
Persoana de contact:
Cociu Angela
E-mail:
Site:
mei.gov.md
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost trimis cu succes! 🥳
Închide