Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în sectorul Rezidențial din Moldova (FEERM)
25 200 – 35 000 lei pe lună, brut
Instituția Publică Centrul Național pentru Energie Durabilă

17 iulie 2025

Chișinău, Rîșcani
Posibil fără experiență
Full-time
Nu contează
În locația angajatorului
Concurs pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în sectorul Rezidențial din Moldova (FEERM)

Scopul general al funcției
Coordonarea dezvoltării și implementării programului de finanțare FEERM în sectorul rezidențial din Republica Moldova, prin implementarea proiectelor de eficiență energetică și valorificare a surselor regenerabile de energie în clădiri locative, precum și atragerea resurselor financiare naționale și internaționale necesare în acest scop. Titularul funcției va asigura, totodată, promovarea și consolidarea imaginii Centrului, atât la nivel național, cât și internațional.

Sarcinile principale ale funcției

1.Asigurarea conducerii și exercitării managementului eficient al Secției FEERM
Exercită dirijarea activității Secției în ansamblu, asigură îndeplinirea calitativă a atribuțiilor de serviciu a tuturor colaboratorilor Secției.
Planifică, organizează, coordonează, monitorizează, evaluează și raportează activitatea Secției luând măsurile necesare în vederea asigurării îndeplinirii cu succes a obligațiunilor sale de serviciu.
2.Coordonarea colaborării cu parteneri, beneficiari și antreprenori pentru implementarea Programului FEERM
Coordonează activitățile de colaborare cu partenerii de dezvoltare, donatorii și instituțiile financiare naționale și internaționale, în vederea atragerii de resurse financiare.
Coordonează procesul de colaborare cu beneficiarii Programului FEERM.
Coordonează procesul de colaborare cu Contractanții care prestează servicii finanțate de Programul FEERM (elaborare documentație de proiect, executarea și supravegherea lucrărilor de construcții).
3.Asigurarea elaborării actelor normative cu privire la activitatea FEERM
Asigură elaborarea și actualizarea actelor normative interne (produse de finanțare, manuale operaționale, regulamente, proceduri, instrucțiuni, metodologii).
Asigură elaborarea specificațiilor tehnice pentru contractarea serviciilor și lucrărilor.
Participă la dezvoltarea, implementarea și monitorizarea cadrului normativ cu privire la eficiența energetică în sectorul rezidențial, în special cu incidență în domeniul instrumentelor și programelor de finanțare aplicate.
4.Oferirea suportului la verificarea calității serviciilor prestate de antreprenori și finanțate din Programul FEERM
Asigură suportul la verificarea proiectelor tehnice de execuție.
Asigură suport la verificarea calității lucrărilor de construcții.
5.Asigurarea promovării imaginii IP CNED la nivel național și internațional
Pregătește informațiile promoționale despre activitatea FEERM.
Participă în grupuri de lucru, seminare, conferințe, ateliere de lucru, vizite de studiu, expoziții.
6.Coordonarea elaborării și prezentării rapoartelor/informațiilor periodice aferente activității FEERM, conform solicitării
Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către administrația I.P. CNED și alte subdiviziuni structurale ale IP CNED.
Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către organele de control/inspecție.

Studii
Superioare de licență în domeniile: energie, construcții și inginerie civilă, economie, finanțe, administrare publică, urbanism și arhitectură. Studiile de masterat sau doctorat în aceste domenii va constitui un avantaj.

Experiență profesională
Minim 7 ani experiență de muncă în domenii cu activități conexe funcției;
Minim 2 ani experiență demonstrată în managementul proiectelor de eficiență energetică;
Experiență aferentă implementării proiectelor de eficiență energetică în sectorul rezidențial constituie un avantaj;
Experiență de lucru cu partenerii de dezvoltare constituie un avantaj.

Abilități
Managementul proiectelor: Capacitatea de a coordona proiecte, inclusiv planificarea, monitorizarea și evaluarea acestora.
Comunicare și negociere: Abilități de prezentare, redactare și negociere cu diverse categorii de parteneri, inclusiv instituții financiare, donatori, autorități publice și beneficiari.
Analiză și sinteză: Capacitatea de a interpreta date tehnice și economice, de a elabora rapoarte și propuneri de îmbunătățire.
Tehnologie: Cunoștințe de bază ale instrumentelor digitale de raportare și colaborare (MS Office, Excel).
Lucru în echipă: Aptitudini interpersonale, capacitate de a motiva și coordona membrii echipei.

Atitudini/Comportamente
Viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare, responsabilitate, punctualitate, corectitudine, capacitate de lucru în condiţii de stres, dorință și posibilitate de asimilare continuă a noilor cunoștințe generale și tehnice.

Condiții aferente funcției
Cetățenia Republicii Moldova.
Cunoștințe excelente ale limbii române (scriere și comunicare verbală). Cunoașterea limbilor rusă și engleză la nivel minim B1.
Capacitate deplină de exercițiu.
Studii corespunzătoare funcției.
În ultimii 5 ani, să nu fi fost reziliat contractul individual de muncă din motive disciplinare.
Fără antecedente penale pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
Dosarul de concurs trebuie să conțină
CV în format Europass.
Copia buletinului de identitate.
Copii ale diplomelor de studii și certificatelor de perfecționare profesională.
Declarație pe propria răspundere privind respectarea art. 6 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale.
Documentele ce atestă experiența profesională
Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Formular 1)
Declarația pe proprie răspundere (Formular 2)

Cunoașterea limbilor:

Română Fluent

Adresa:
Chișinău, Rîșcani
str. Alecu Russo 1
Data actualizării:
17 iulie 2025
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Adaugă o scrisoare de intenție

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Creează Smart CV
pentru a primi răspunsuri de la companii și discuta cu ei prin CHAT.
Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
Aplicat!
Candidații înregistrați pe site primesc mai des răspunsuri de la angajatori și pot comunica direct cu ei prin CHAT.