Economist principal responsabil de raportarea financiară
Banca Națională a Moldovei

6 septembrie 2025

Chișinău, Сentru
De la 1 an
Full-time
Superioare
În locația angajatorului
Scopul funcției vacante:

Elaborarea/monitorizarea și raportarea situațiilor financiare ale BNM, monitorizarea indicatorilor, partea narativă și analitică; analiza financiară a indicatorilor financiari ai BNM aferenți raportării financiare IFRS; elaborarea/modificarea/completarea/avizarea actelor normative interne, externe și altor documente aferente activității secției.

Obiectivele postului:

Eficiență sporită prin distribuirea optimă a resurselor de timp și cele la nivel de sistem informațional;
Respectarea prevederilor IFRS și cadrului legal în vigoare;
Dezvoltare profesională continuă;
Creșterea calității activității.

Cerințe minime obligatorii:

Studii superioare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare;
Experienţă de minim 1 an în domeniul contabil sau financiar-bancar;
Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar, în special IFRS;
Cunoştințe aferente principiilor, proceselor și standardelor pentru analiză și raportare;
Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point;
Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și a limbii engleze (nivel mediu);
Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, perseverență, capacitatea de a rezolva probleme, planificare, comunicare, analiză, gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă, învățare și dezvoltare continuă;
Alte abilități și atitudini.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

Candidatul trebuie să posede abilitatea de comunicare scrisă și orală, capacitatea de a expune clar și concis constatările, concluziile și recomandările (fixarea exactă și calitativă a informației);
Capacități analitice - abilitatea de a consolida, analiza, interpreta și prezenta raportări și /sau previziuni;
Abilitatea de a planifica, implementa și administra informaţii financiare și sisteme de control;
Orientare spre acțiune și rezultat;
Atitudine pozitivă, constructivă.

Principalele atribuții funcţionale:

Gestionează partea de analiză financiară prin realizarea de analize, evaluări, calcule de indicatori, evoluții, sectoare, etc.
Efectuează lunar analiza situației financiare a BNM, identifică, calculează și analizează indicatorii relevanți situației financiare efectuate;
Dezvoltă metodologia privind generarea /perfectarea rapoartelor financiare;
Perfectează Situaţiile Financiare ale Băncii Naţionale a Moldovei în conformitate cu actele normative interne şi cu IFRS;
Pregăteşte şi totalizează informaţia necesară pentru desfăşurarea auditului extern a Situaţiilor financiare ale BNM în volumul şi termenele stabilite;
Verifică cheltuielile legate de solicitările de deplasare ale angajaților BNM peste hotarele RM;
Alte funcții și atribuții ce ţin de activitatea Secţiei buget şi rapoarte manageriale la indicaţia conducerii subdiviziunii, conducerii Departamentului sau a conducerii BNM.

Termen-limită: 10 septembrie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:

Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548-XIII din 21.07.1995 cu modificările și completările ulterioare (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.297-300, art.544 din 30.10.2015).
Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017.
Standardele internaționale de raportare financiară (IFRS).
HG nr. 10/2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaților entităților din RM.
Adresa:
Chișinău, Сentru
bd. Grigore Vieru, 1
Data actualizării:
6 septembrie 2025
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Adaugă o scrisoare de intenție

Scrisoarea de intenție conține caractere inadmisibile.

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Creează Smart CV
pentru a primi răspunsuri de la companii și discuta cu ei prin CHAT.
Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție

Scrisoarea de intenție conține caractere inadmisibile.

Aplicat!
Candidații înregistrați pe site primesc mai des răspunsuri de la angajatori și pot comunica direct cu ei prin CHAT.