Economist principal, responsabil de controlul financiar
Chișinău, Сentru
De la 1 an
Full-time
Superioare
În locația angajatorului
Scopul funcției vacante:
Efectuarea controlului financiar preventiv, zilnic, asupra tuturor plăților, cheltuielilor și veniturilor, conform documentelor primare, prezentate de către subdiviziunile BNM și actelor normative interne și externe în vigoare, privind legalitatea şi eficienţa acestora, care consemnează toate operaţiunile economice şi financiare ale BNM şi care servesc drept bază pentru înregistrare în registrele contabile, precum şi asigurarea unui sistem de control financiar intern adecvat. Elaborarea/modificarea/completarea/avizarea actelor normative interne, externe și altor documente aferente activității secției. Participarea în cadrul comisiilor și/sau grupurilor de lucru. Alte activități conexe aferente activității secției.
Cerințe minime obligatorii:

Studii superioare în domeniul evidenţei contabile, audit, financiar-bancar sau economie, cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obţinute în Republica Moldova), în cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia se consideră a fi intrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 3 ani (se va adăuga adiţional 2 ani de experienţă la cerinţa minim obligatorie privind experienţa indicată la p.2). Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective;
Experiență nu mai puțin de 1 an în domeniul evidenței contabile, audit financiar/intern sau financiar-bancar;
Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile, audit sau financiar-bancar;
Cunoștințe în domeniul achizițiilor de bunuri, servicii și lucrări și controlul executării acestor achiziții;
Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point;
Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române (avansat/fluent) și limbii engleze (nivel introductiv/elementar);
Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, perseverență, capacitatea de a rezolva probleme, planificare, comunicare, analiză, gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă, învățare și dezvoltare continuă.
Candidatul trebuie să posede abilitatea de comunicare scrisă și orală, capacitatea de a expune clar și concis constatările, concluziile și recomandările (fixarea exactă și calitativă a informației);
capacități analitice - abilitatea de a consolida, analiza, interpreta și prezenta raportări și/sau previziuni;
abilitatea de a planifica, implementa și administra informaţii financiare și sisteme de control;
orientare spre acțiune și rezultat;
atitudine pozitivă, constructivă.

Principalele atribuții funcționale:

Efectuează controlul financiar preventiv asupra operațiunilor economice și financiare de care este responsabil, privind legalitatea și eficiența acestora, conform documentelor primare inițiate de către subdiviziunile BNM și actelor normative interne și externe în vigoare, care reglementează principiile metodologice ale evidenței contabile și controlului financiar intern;
Verifică și asigură legalitatea înregistrărilor contabile privind operațiunile de achiziționare a bunurilor, de executare a lucrărilor și prestare servicii;
Verifică și asigură legalitatea mișcării activelor - înregistrarea în curs de execuție a imobilizărilor, darea în exploatare și modernizarea imobilizărilor corporale și necorporale, amortizarea acestora, darea în exploatare a OMVSD; precum și casarea acestora;
Verifică și asigură legalitatea reflectării cheltuielilor cu materialele consumabile - eliberarea bunurilor materiale din stoc în gestiune/la cheltuieli, conform normelor aprobate și la necesitate;
Verifică și asigură controlul financiar intern adecvat în domeniul cheltuielilor operaționale, veniturilor operaționale, de gestionare a rezervelor valutare (altele decât cheltuielile monetar- valutare), diverse calcule conform legislației (TVA, impozit pe venit, taxe și proceduri vamale, etc.);
Face recomandări, vine cu idei despre îmbunătățirea proceselor de activitate;
Corespondența cu subdiviziunile BNM, precum și cu alte persoane fizice și juridice în aspecte ce țin de activitatea secției;
Îndeplinește alte sarcini la solicitarea conducerii subdiviziunii.

Beneficiile oferite de BNM:

Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termen-limită:
03 august 2025.
Adresa:
Chișinău, Сentru
bd. Grigore Vieru 1
Data actualizării:
28 iulie 2025
Aplică fără CV
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Adaugă o scrisoare de intenție

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Creează Smart CV
pentru a primi răspunsuri de la companii și discuta cu ei prin CHAT.
Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
Aplicat!
Candidații înregistrați pe site primesc mai des răspunsuri de la angajatori și pot comunica direct cu ei prin CHAT.