Anunțul a expirat sau angajatul a fost găsit.
Consultant și consultant superior în direcţia evidență și control
Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal

21 noiembrie 2013

Chișinău
3.1. Denumirea funcţiei publice vacante: consultant în Direcţia evidenţă şi control.

3.1.1.
a) Scopul funcţiei:
Contribuirea la consolidarea capacităţilor funcţionale ale Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal (Centrul) şi controlul îndeplinirii cerinţelor faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal.

b) Sarcinile de bază ale funcţiei:
1. Participă la procesul ţinerii evidenţei operatorilor de date cu caracter personal și a sistemelor de evidență gestionate de aceștia, administrării registrelor instituite de Centru şi elaborării normelor tehnice cu privire la securitatea prelucrării datelor cu caracter personal.
2. Participă la efectuarea controalelor prealabile şi investigaţiilor, monitorizează procesul aducerii la îndeplinire de către operatorii de date cu caracter personal a măsurilor legale dispuse de Centru.
3. Participarea la procesul de autorizare a prelucrării şi transmiterii transfrontaliere a datelor cu caracter personal în cazurile prevăzute de lege.
4. Este responsabil de activitatea ce ţine de analiza informaţiilor privind incidentele de securitate prezentate de operatorii de date cu caracter personal şi elaborarea proiectelor de instrucţiuni a Centrului în acest domeniu.


Condiţii de bază:
- deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- posedarea limbii moldoveneşti;
- neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
- lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- capacitate deplină de exerciţiu.

Cerinţe specifice:

Studii: superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul calculatoare, informatică şi microelectronică.

Experienţa profesională în specialitate: nu este necesar, dar experienţa în domeniul calculatoare, informatică şi microelectronică va constitui un avantaj.

Cunoştinţe:
- Cunoștințe în domeniul gestionării sistemelor de evidență automatizate, auditului securității sistemelor informaționale și algoritmelor de protejare a datelor;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Sistemele de operare P.C. şi Reţele (Windows XP,7; Windows Server; Linux), Suite: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Fine Reader 8.0; Microsoft Office 2003-2007(Word, Excel, Power Point, Access); Open Office.
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniu și a standardelor internaționale de securitate;
- Cunoaşterea legislaţiei şi politicilor UE în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
- Cunoaşterea limbii moldoveneşti, precum şi a unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza, germana) la nivel intermediar.

Abilităţi: analiză şi sinteză; elaborarea documentelor, argumentare, comunicare eficientă, lucru independent şi în echipă, gestionarea resurselor alocate, autoperfecţionare şi valorificarea experienţei dobîndite.

Atitudini/comportamente: diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

3.1.2. Bibliografia (lista actelor normative şi altor surse de informare, în baza cărora se vor elabora subiectele pentru proba scrisă):
- Constituţia Republicii Moldova;
- Codul contravențional al Republicii Moldova, Legea nr. 218-XVI din 24 octombrie 2008;
- Legea cu privire la funcţia publică şi statutul de funcţionar public nr.158 din 04.07.2008;
- Legea privind codul de conduită a funcţionarului public nr. 25-XVI din 22.02.2008;
- Legea nr. 190 – XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
- Legea nr. 982 – XIV din 11.05.2000 privind accesul la informaţie;
- Legea privind protecţia datelor cu caracter personal nr.133 din 08.07.2011;
- Legea cu privire la aprobarea Regulamentului Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, structurii, personalului-limită şi a modului de finanţare a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal nr. 182-XVI din 10.07.2008;
- Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 privind punerea în aplicarea prevederilor legii nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Cerinţele faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 1123 din 14.12.2010;
- Hotărîrea Guvernului nr. 883 din 25 noiembrie 2011 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al operatorilor de date cu caracter personal”;
- Hotărîrea Guvernului nr. 296 din 15 mai 2012 privind aprobarea Regulamentului Registrului de evidență a operatorilor de date cu caracter personal;
- Convenţia Consiliului Europei nr. 108 pentru protecţia persoanelor referitor la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal din 28.01.1981 şi Protocolul Adiţional la Convenţie;
- Standarde:
1. ISO/IEC 17799:2005 (Reguli practice de gestionare a securităţii informaţionale);
2. COBIT (Reguli generale de management IT);
3. ISO/IEC 27001:2005 (Sistemul de Management al Securităţii Informaţionale);
4. BS 7799-2 (organizarea Sistemul de Management al Securităţii Informaţionale).

3.2. Denumirea funcţiei publice vacante: consultant superior în Direcţia evidenţă şi control.

3.2.1.
a) Scopul funcţiei:
Contribuirea la consolidarea capacităţilor funcţionale ale Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal (Centrul) şi controlul îndeplinirii cerințelor față de asigurarea securității datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaționale de date cu caracter personal.

b) Sarcinile de bază ale funcţiei:
1. Participă la procesul ţinerii evidenţei operatorilor de date cu caracter personal, administrării registrelor instituite de Centru şi elaborării normelor tehnice cu privire la securitatea prelucrării datelor cu caracter personal.
2. Participă la efectuarea controalelor prealabile şi investigaţiilor, monitorizează procesul aducerii la îndeplinire de către operatorii de date cu caracter personal a măsurilor legale dispuse de Centru.
3. Participarea la procesul de autorizare a prelucrării şi transmiterii transfrontaliere a datelor cu caracter personal în cazurile prevăzute de lege.
4. Este responsabil de activitatea ce ţine de analiza informaţiilor privind incidentele de securitate prezentate de operatorii de date cu caracter personal şi elaborarea proiectelor de instrucţiuni a Centrului în acest domeniu.

Condiţii de bază:
- deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- posedarea limbii moldoveneşti;
- neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
- lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- capacitate deplină de exerciţiu.


Cerinţe specifice:
Studii: de licenţă sau echivalente în domeniul juridic.

Experienţa profesională în domeniul juridic: 1 an (experienţa în domeniul calculatoare, informatică va constitui un avantaj).

Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei naționale în domeniu;
- Cunoaşterea legislaţiei şi politicilor UE în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Sistemele de operare P.C. şi Reţele (Windows XP,7; Windows Server; Linux), Suite: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Fine Reader 8.0; Microsoft Office 2003-2007 (Word, Excel, Power Point, Access); Open Office;
- Cunoaşterea limbii moldoveneşti, precum şi a unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza, germana) la nivel intermediar.

Abilităţi: analiză şi sinteză; elaborarea documentelor, argumentare, comunicare eficientă, lucru independent şi în echipă, gestionarea resurselor alocate, autoperfecţionare şi valorificarea experienţei dobîndite.

Atitudini/comportamente: diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

3.2.2. Bibliografia (lista actelor normative şi altor surse de informare, în baza cărora se vor elabora subiectele pentru proba scrisă):
- Constituţia Republicii Moldova;
- Convenţia Consiliului Europei nr. 108 pentru protecţia persoanelor referitor la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal din 28.01.1981 şi Protocolul Adiţional la această Convenţie;
- Codul contravențional al Republicii Moldova, Legea nr. 218-XVI din 24 octombrie 2008;
- Legea cu privire la funcţia publică şi statutul de funcţionar public nr.158 din 04.07.2008;
- Legea privind codul de conduită a funcţionarului public nr. 25-XVI din 22.02.2008;
- Legea nr. 190 – XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
- Legea nr. 982 – XIV din 11.05.2000 privind accesul la informaţie;
- Legea privind protecţia datelor cu caracter personal nr.133 din 08.07.2011;
- Legea cu privire la aprobarea Regulamentului Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, structurii, efectivului-limită şi a modului de finanţare a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal nr. 182-XVI din 10.07.2008;
- Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 privind punerea în aplicarea prevederilor legii nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Cerinţele faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 1123 din 14.12.2010;
- Hotărîrea Guvernului nr. 883 din 25 noiembrie 2011 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al operatorilor de date cu caracter personal”;
- Hotărîrea Guvernului nr. 296 din 15 mai 2012 privind aprobarea Regulamentului Registrului de evidență a operatorilor de date cu caracter personal;

3.3. Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail Dosarul de concurs, care conţine următoarele documente:
- Formularul de participare, indicat în anexa nr. 1;
- Copia buletinului de identitate, din care să fie excluse informaţiile privind: înălţimea, culoarea ochilor, grupa sanguină, situaţia militară, datele privind copiii, datele privind soţia/soţul, informaţia privind participările la alegeri, privind starea civilă, privind domiciliile anterioare celui existent în prezent;
- Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- Copia sau extrasul din carnetul de muncă, dacă există;
- Cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere, urmînd a fi prezentat ulterior în termen de 10 zile de la data cînd a fost declarat învingător).

Notă: 1) Copiile documentelor nominalizate urmează a fi prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora.
2) Persoanele care vor depune Dosarul de concurs incomplet, ori completat neconform cerinţelor indicate în anunţ, nu vor fi admise la concurs.

4. Termenul de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este prelungit pînă la 06 decembrie 2013, inclusiv.
Adresa:
Chișinău
Data actualizării:
21 noiembrie 2013
Anunțul a expirat sau angajatul a fost găsit.
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Creează un Smart CV,
pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut
Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
CV-ul a fost trimis cu succes! 🥳
Înregistrează-te acum, pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut