Șef control financiar preventiv
Banca Națională a Moldovei
14 июня 2025
Кишинев, Центр
От 3 лет
Полный день
Высшее
На территории работодателя
Scopul funcției vacante:
Efectuarea controlului financiar preventiv al documentelor primare, care consemnează toate operațiunile economice şi financiare ale BNM care afectează patrimoniul BNM și devizul de cheltuieli și alocații ale BNM, altele decât cele din atribuțiile de bază ale BNM şi care servesc drept bază pentru înregistrare în registrele contabile, precum şi asigurarea unui sistem de control financiar intern adecvat aferent operațiunilor și patrimoniului care intră în incidența controlului financiar, din punctul de vedere al:
respectării tuturor prevederilor legale care le sunt aplicabile, în vigoare la data efectuării operațiunilor (control de legalitate);
îndeplinirii sub toate aspectele a principiilor și a regulilor procedurale și metodologice care sunt aplicabile categoriilor de operațiuni din care fac parte operațiunile supuse controlului (control de regularitate);
încadrării în limitele și destinația elementelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar).
Obiectivele postului:
realizarea, la un nivel corespunzător de calitate, a controlului financiar preventiv pentru operațiunile din perimetrul controlului financiar preventiv pentru respectarea condițiilor de regularitate, eficacitate, economicitate și eficiență;
implementarea măsurilor de control financiar ce protejează patrimoniul Băncii împotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei;
respectarea legii și a reglementărilor;
eficiență sporită prin utilizarea optimă a resurselor de timp și cele la nivel de sistem informațional.
Cerințe minime obligatorii:
Studii superioare în domeniul economic, financiar, evidenței contabile sau audit cu media generala pe anii de studii de cel puțin 9. Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țară si/sau instituțiile de învățământ respective, care urmează a fi echivalente cu cel puțin nota 9;
Experiență profesională de minim 3 ani în domeniile: audit (intern, extern sau public), control financiar sau nefinanciar (supraveghere, inspecție, raportare financiară) sau managerială în cadrul evidenței contabile și raportării financiare.
Experiență relevantă pentru coordonarea activității unei echipe (experiență în conducerea unei echipe financiare, echipe de control financiar, coordonarea unor proiecte desfășurate în echipă etc.).
Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile, raportări financiare, auditului, achizițiilor publice și a standardelor de control de intern, audit, contabilitate și raportare financiară.
Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române și engleze (nivel avansat vorbire și scriere).
Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point.
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
Experiență relevantă în elaborarea unor reglementări sau metodologii;
Certificări: ACCA, CIA, CPA sau altele în domeniul audit și evidență contabilă.
Principalele atribuții funcţionale:
Efectuarea controlului financiar preventiv asupra tuturor operațiunilor care afectează cheltuielile administrative (nesalariale), veniturile neoperaționale și investițiile în active nefinanciare imobilizate, operațiunile cu activele nefinanciare și serviciile interne și externe oferite (achiziții publice, consum și alte utilizări, monitorizare etc.), creanțele și datoriile de la/față de terți ale BNM, controlul financiar preventiv exercitându-se asupra documentelor în care sunt consemnate operațiunile patrimoniale, înainte ca acestea să devină acte juridice;
Asigură verificarea sistematică a operațiunilor care fac obiectul controlului financiar preventiv, din punctul de vedere al:
Respectării tuturor prevederilor legale care le sunt aplicabile, în vigoare la data efectuării operațiunilor (control de legalitate);
Îndeplinirii sub toate aspectele a principiilor și a regulilor procedurale și metodologice care sunt aplicabile categoriilor de operațiuni din care fac parte operațiunile supuse controlului (control de regularitate);
Încadrării în limitele și destinația elementelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar).
Verifică documentele primare care consemnează operaţiunile de achiziţionare a bunurilor materiale și imobilizărilor necorporale, lucrărilor executate şi serviciilor prestate privind legalitatea şi eficienţa operaţiunii înscrise în document, încadrarea în prevederile Devizului de cheltuieli şi Alocaţiilor pentru investiţii în BNM, verificarea prețurilor de cumpărare a bunurilor materiale, existenţa concordanţei între contract şi documentele primare;
Verifică corectitudinea reflectării în Sistemul informațional al evidenței contabile a operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv;
Organizează și asigură efectuarea inventarierii anuale și periodice a patrimoniului BNM;
Verifică calculația costurilor pentru serviciile prestate de către Bancă;
Participă în cadrul comisiilor și grupurilor de lucru aferente activității Băncii Naționale a Moldovei (comisii de casare, comisii pe proiecte IT, comisii de dare în exploatare, comisii de inventariere)
Elaborează și actualizează metodologiile interne de control financiar preventiv, în concordanță cu legislația națională și standardele de control intern.
Participă la elaborarea, implementarea și revizuirea proceselor de activitate din cadrul băncii, inclusiv din cadrul Departamentului Buget, Finanțe și Contabilitate, pentru a identifica riscuri și propune îmbunătățiri.
Colaborează cu auditul intern, extern și curtea de conturi, pune la dispoziție a documentelor solicitate și implementarea măsurilor de remediere a deficiențelor constatate.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 24 iunie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-143 / 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei
Legea contabilității și raportării financiare nr.287/2017
Legea achizițiilor publice nr. 131/2015.
Efectuarea controlului financiar preventiv al documentelor primare, care consemnează toate operațiunile economice şi financiare ale BNM care afectează patrimoniul BNM și devizul de cheltuieli și alocații ale BNM, altele decât cele din atribuțiile de bază ale BNM şi care servesc drept bază pentru înregistrare în registrele contabile, precum şi asigurarea unui sistem de control financiar intern adecvat aferent operațiunilor și patrimoniului care intră în incidența controlului financiar, din punctul de vedere al:
respectării tuturor prevederilor legale care le sunt aplicabile, în vigoare la data efectuării operațiunilor (control de legalitate);
îndeplinirii sub toate aspectele a principiilor și a regulilor procedurale și metodologice care sunt aplicabile categoriilor de operațiuni din care fac parte operațiunile supuse controlului (control de regularitate);
încadrării în limitele și destinația elementelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar).
Obiectivele postului:
realizarea, la un nivel corespunzător de calitate, a controlului financiar preventiv pentru operațiunile din perimetrul controlului financiar preventiv pentru respectarea condițiilor de regularitate, eficacitate, economicitate și eficiență;
implementarea măsurilor de control financiar ce protejează patrimoniul Băncii împotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei;
respectarea legii și a reglementărilor;
eficiență sporită prin utilizarea optimă a resurselor de timp și cele la nivel de sistem informațional.
Cerințe minime obligatorii:
Studii superioare în domeniul economic, financiar, evidenței contabile sau audit cu media generala pe anii de studii de cel puțin 9. Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țară si/sau instituțiile de învățământ respective, care urmează a fi echivalente cu cel puțin nota 9;
Experiență profesională de minim 3 ani în domeniile: audit (intern, extern sau public), control financiar sau nefinanciar (supraveghere, inspecție, raportare financiară) sau managerială în cadrul evidenței contabile și raportării financiare.
Experiență relevantă pentru coordonarea activității unei echipe (experiență în conducerea unei echipe financiare, echipe de control financiar, coordonarea unor proiecte desfășurate în echipă etc.).
Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile, raportări financiare, auditului, achizițiilor publice și a standardelor de control de intern, audit, contabilitate și raportare financiară.
Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române și engleze (nivel avansat vorbire și scriere).
Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point.
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
Experiență relevantă în elaborarea unor reglementări sau metodologii;
Certificări: ACCA, CIA, CPA sau altele în domeniul audit și evidență contabilă.
Principalele atribuții funcţionale:
Efectuarea controlului financiar preventiv asupra tuturor operațiunilor care afectează cheltuielile administrative (nesalariale), veniturile neoperaționale și investițiile în active nefinanciare imobilizate, operațiunile cu activele nefinanciare și serviciile interne și externe oferite (achiziții publice, consum și alte utilizări, monitorizare etc.), creanțele și datoriile de la/față de terți ale BNM, controlul financiar preventiv exercitându-se asupra documentelor în care sunt consemnate operațiunile patrimoniale, înainte ca acestea să devină acte juridice;
Asigură verificarea sistematică a operațiunilor care fac obiectul controlului financiar preventiv, din punctul de vedere al:
Respectării tuturor prevederilor legale care le sunt aplicabile, în vigoare la data efectuării operațiunilor (control de legalitate);
Îndeplinirii sub toate aspectele a principiilor și a regulilor procedurale și metodologice care sunt aplicabile categoriilor de operațiuni din care fac parte operațiunile supuse controlului (control de regularitate);
Încadrării în limitele și destinația elementelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar).
Verifică documentele primare care consemnează operaţiunile de achiziţionare a bunurilor materiale și imobilizărilor necorporale, lucrărilor executate şi serviciilor prestate privind legalitatea şi eficienţa operaţiunii înscrise în document, încadrarea în prevederile Devizului de cheltuieli şi Alocaţiilor pentru investiţii în BNM, verificarea prețurilor de cumpărare a bunurilor materiale, existenţa concordanţei între contract şi documentele primare;
Verifică corectitudinea reflectării în Sistemul informațional al evidenței contabile a operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv;
Organizează și asigură efectuarea inventarierii anuale și periodice a patrimoniului BNM;
Verifică calculația costurilor pentru serviciile prestate de către Bancă;
Participă în cadrul comisiilor și grupurilor de lucru aferente activității Băncii Naționale a Moldovei (comisii de casare, comisii pe proiecte IT, comisii de dare în exploatare, comisii de inventariere)
Elaborează și actualizează metodologiile interne de control financiar preventiv, în concordanță cu legislația națională și standardele de control intern.
Participă la elaborarea, implementarea și revizuirea proceselor de activitate din cadrul băncii, inclusiv din cadrul Departamentului Buget, Finanțe și Contabilitate, pentru a identifica riscuri și propune îmbunătățiri.
Colaborează cu auditul intern, extern și curtea de conturi, pune la dispoziție a documentelor solicitate și implementarea măsurilor de remediere a deficiențelor constatate.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 24 iunie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-143 / 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei
Legea contabilității și raportării financiare nr.287/2017
Legea achizițiilor publice nr. 131/2015.
Адрес:
Кишинев, Центр
bd. Grigore Vieru 1
bd. Grigore Vieru 1
Дата актуализации:
14 июня 2025
Ваше резюме успешно отправлено! 🥳
Зарегистрируйтесь сейчас, чтобы отслеживать статус вашего резюме!
Доставлено
и
Просмотрено